2013. február 12., kedd

Termőföld elidegenítés

  Biztosan volt már úgy Kedves Olvasóm, hogy olvasott valamit, azután átszaladta újra meg újra, és még mindig azt gondolta, hogy nem jól olvasta, nem jól értette a szöveget, a hiba Önben van, lehetetlen, hogy az úgy és úgy legyen oda leírva, az teljességgel lehetetlen. S azután még butának, tehetségtelennek is érzi magát, mert nem találta a szövegben azt, aminek ott kellett volna lennie.

   Nos, ezt éltem át a tegnapi napon, amikor olvastam a termőföldek értékesítésével kapcsolatos törvénytervezetet, amely írva található a Parlament honlapján T7979 számon. Akit érdekel, s szeretne bosszankodni egy kicsit, hát csak nézze meg.

   A tervezetben azt kerestem, hogyan védi meg a Kormány – ő a beterjesztő – a kisgazdákat, a nemzetet, hogy idegen kézbe föld lehetőleg ne kerüljön, csak éppen annyi, amennyit engednünk kell, ha már ennek a fene nagy európai szervezetnek kényszerűségből a tagjai lettünk.

   Nos, kerestem, hiszen a Kormány, még ellenzéki időben ígéretet tett, ott van a programjában, hogy megvédi a gazdákat. Kerestem, kerestem, mert bíztam abban, hogy ez az ígéret betartásra kerül, hiszen a magyar mindig a Föld embere volt, ott volt teljes, onnan ered szépséges kultúránk. A földet tehát nem szabad elpazarolnunk, nem szabad sem idegen kézre engednünk, sem nyereség tárgyává tennünk.

   Keresésem eredményre keserűség lett. Ha ezt a törvénytervezetet a Parlament elfogadja, elkótyavetyéljük utolsó kincsünket is, Anyaföldünket, Szülőhazánkat. Idegen kézre adjuk önként. Nem azé lesz a föld, aki megműveli, aki megélne belőle családjával, hanem lesz nagygazdáké, akár 1200 hektárig is vásárolhat egy spekuláns, kiszipolyozhat minket a nagyvállalkozó, a külföldi, s mi leszünk a saját hazánkban zsellérek.

   Nem hinném, hogy a nagy többség ezt akarja. Már megint becsapni készülnek minket.