Parlamenti látogatásunkkor „autóbolondként”
szemfülesen megfigyeltem a parkolóban található kormányzati/képviselői autókat.
Sose értettem, hogy miért kell országunk minisztereinek/képviselőinek több tízmilliós
luxusautót fenntartaniuk – illetve nekünk, adófizetőknek.
Szerintem az autók bérlésével rosszabbul
járnánk, hiszen több kiadással járna egy 5 éves bérlés, mintha a járművet megvenné
az állam. Miért ne tudnának ők is A pontból B pontba eljutni egy alsóbb
kategóriás autóval? Miért kell nekik luxuskategóriás Audikkal, Skodákkal,
Wolksvagenekkel közlekedni? Az utóbbi években rengeteget foglalkozott az
esettel a média, lézerblokkolós,
sízsákos sportkupék vagy luxusbálnák jellemezték a kormányzati flottát, vagy
talán ma is ezek jellemzik? Nem mintha kis köbcentiméteres közép-alsókategóriás
autókkal a sebességhatár betartása mellett nem jutnának el a célállomásra. A
média nyomására néhányan leváltották az autójukat, de vannak, akik ma is több
ezer köbcentiméteres „luxusbenzinfalóval” tevékenykednek. Elmosolyodtam, amikor
a parlamenti pakolóban várakozó Superb-k
sofőrrel álltak és vártak, természetesen járó motorral, nehogy hideg autóba
üljön be a tisztviselő. Több mozdulatlan autóban ment az állófűtés; nem
mintha ez alaptartozék lenne a luxusautóknál is, de persze a kormány figyel a
részletekre a közbeszerzések kiírásánál.
Miért nem mutat példát kormányunk?
Úgy érzem, elég volt, hogy az adófizetők pénzéből luxusflottát vesznek vagy
bérelnek vezetőink. Követelném, hogy minden gépjárműre jogosult tisztviselő
középkategóriásnál és 10 millió értéket meghaladónál jobb autót ne kaphasson,
illetve a kormány egy autót minimum 6 évig használjon.
Elkezdtem gondolkodni, ha az én
kezemben lenne a döntés, milyen autókat is adnék kormányzatunk kezébe.
Ajánlanám az Audi A6-osok és 8-asok,
Superb-k és Passatok helyett a Toyota Prius Hybridet, ami szerintem az ő
céljaiknak tökéletesen megfelelne, ráadásul visszafogott és környezetkímélő is.
Egy ilyen autóval igazán példát lehetne mutatni a polgároknak, talán más
országokhoz hasonlóan nálunk is lehetne támogatni a hybrid autó vásárlását. Remélem,
az olvasottak alapján elgondolkodik valaki azon, hogy nálunk miért nem
támogatja a kormány az autócserét, annak érdekében, hogy minél fiatalabb, magas
Euro norma besorolású, takarékos, kis CO kibocsátású autók futhassanak
„tökéletes állapotú” útjainkon.
Ajánlóként csatolnék egy kis bemutatót,
illetve árlista anyagot a kormányzat „hybridálásához”.
[forrás:
toyota.hu]
A kormányzat VW Caravelle illetve Multivan járművekkel tölti
fel kisbusz parkját. Jelezném, hogy ebből is van BlueMotion modell, ami szintén
beleillene a „környezettudatos kormányflotta” képbe.
De az ember agya jár, így gondoltam
megnézem, hogy más nyugat európai országok politikusai mivel is közlekednek?
Nem szeretnék más országgal példálózni, de hazai viszonylatban is talán
megoldás lenne, ha saját autóikkal, vagy tömegközlekedéssel közlekednének
politikusaink. Vagy talán akkor szembesülniük kellene a tömegközlekedés
gyönyörű oldalaival, amit már említettem az „üzemanyagárakkal kapcsolatos”
cikkemben? Ha ez megvalósulna, talán földre szállnának szavazóikhoz és talán
kampányidőn kívül is, nap mint nap folytathatnának párbeszédet a polgárokkal.
Esetleg kerékpáros vagy egyéb sportos közlekedéssel is igazán eljuthatnának a
parlamentbe.
Üdvözlettel:
Egy Egyetemista
Lájkolj
minket a http://www.facebook.com/nemzedekekmuhelye
Facebook oldalunkon és oszd meg cikkünket, ha te is úgy gondolod, hogy elég
volt a milliárdos kormányflottából!